To nie
przejdzie!

Nie trzeba znaæ siê na mapach, projektowaniu dróg,
przepisach ochrony ¶rodowiska i standardach unijnych. Wystarczy
spojrzeæ: to zielone na planie powy¿ej to lasy, czê¶ciowo stanowi±ce
Warszawski Obszar Chronionego Krajobrazu, ta cienka meandruj±ca niebieska kreska to
¦wider (>>), jedna z najpiêkniejszych rzek Mazowsza, okalaj±ce j± z obu stron czarne ³amane linie
to granica rezerwatu przyrody "¦wider". Podwójna czerwona linia to
planowany w tym szalonym wariancie przebieg trasy ekspresowej S-17 Warszawa-Lublin. Czy mo¿na wybraæ gorzej?!!! Ta
bia³a pozioma kreska w poprzek planu to dzisiejszy przebieg trasy, który
mia³ byæ utrzymany z niewielkimi odchyleniami podczas rozbudowy drogi do
standardu trasy ekspresowej
(zobacz >>). Wszyscy wiedzieli o tym od 40 lat, mieli
dosyæ czasu na oswojenie siê z t± perspektyw±. Budowa trasy w innym
¶ladzie to nic innego jak mno¿enie jej niekorzystnego oddzia³ywania -
wszak stara droga i tak zostanie!
Inne zagro¿enia Kiedy ju¿ uporamy siê z
gro¼b± totalnego zniszczenia naszych lasów, zabierzemy siê za inne
sprawy:
-
niekorzystne oddzia³ywanie istniej±cej i przysz³ej sieci
komunikacyjnej
-
wyprzeda¿ lasów w³a¶cicielom prywatnym
-
nielegalna wycinka drzew
-
nieuzasadniona wycinka drzew wzd³u¿ dróg i rowów
-
k³usownictwo
-
¶mieci w lasach
-
niszczenie skarpy rzeki i lasów przez quady
-
brak sieci ¶cie¿ek rowerowych i ¶cie¿ek dla koni
wzd³u¿ dróg i nie tylko
-
brak swobodnego dostêpu do rzeki ¦wider zgodnie z
Ustaw± Prawo wodne
-
brak szczegó³owych wytycznych budowlanych, co
zagra¿a ³adowi przestrzennemu
-
chaos estetyczny nowopowstaj±cych domów i osiedli
-
niezgodne z prawem, zbyt ma³e dzia³ki budowlane
-
niszczenie resztek ¶ladów rodzimej kultury
naszego regionu: stare domy, kapliczki, trakty,...
-
inne, które z pewno¶ci± pojawiaæ siê bêd± w
przysz³o¶ci.
|